DIE OPENBARING VAN JOHANNES
Verlede, Hede of Toekoms
Verlede, Hede of Toekoms
Stes de Necker
Verskillende Uitlegte.
In die
hermeneutieke bestaan daar hoofsaaklik vier uitlegte vir die boek Openbaring.
1. Die Futuristiese:
Hierdie
skool leer dat hoofstuk 4 tot 22 nog in die toekoms vervul moet word.
2. Die Historiese:
Die
historiese skool leer dat daar vanaf Johannes se tyd, ‘n kronologiese
vervulling van die boek Openbaring in die geskiedenis was.
3. Die Praeteriste:
Die
Praeteristiese skool wil dit hê dat die boek Openbaring alreeds lankal vervul
is.
4. Die Harmoniste:
Die
Harmoniste probeer op hulle beurt om hierdie verskillende vertolkings met
mekaar te versoen en te harmoniseer.
Die
laaste twee leerskole is egter by verre in die minderheid in die hedendaagse
hermeneutiek.
Die
Futuriste glo in die toekomstige “geheime koms” van Christus, waarna daar dan
‘n periode van 7jaar sal wees, wanneer die Antichris op die aarde sal regeer en
die Groot Verdrukking sal veroorsaak. Gedurende hierdie periode sal hoofstukke
4 tot 19 van Openbaring dan in vervulling tree. Hierdie teorie is gedurende die
16de eeu deur die Roomse Jesuïtiese priester Ribera ontwerp om as teenvoeter te
dien vir die Hervormers se seining dat die Pousdom die groot hoer van hoofstuk
17 is. “vrou … dronk van die bloed van die heiliges en van die getuies van
Jesus … ” (Open. 17:6).
Baie
Protestante aanvaar vandag nog die Rooms-geïnspireerde futuristiese vertolking
van Openbaring.
Onder
die kerkleiers wat die historiese beskouing onderskryf het was mense soos:
Wycliffe, Martin Luther, John Knox, Isaac Newton, John Wesley, Charles Finney,
C. H. Spurgeon, D. L. Moody, en nog baie andere.
Die
Historiese vertolking is gevestig op vervulde profesieë en nie futuristiese
bespiegelinge nie. Op grond van die historiese feite van die verlede, kan ons die vervulling
van die profesieë van Openbaring bevestig.
In
Openbaring het Jesus Christus self dit wat binnekort sou gebeur, aan die
apostel Johannes bekend gemaak. Die totale Openbaring handel oor die Persoon
van Jesus en Sy kerk (die Christendom); sedert Sy koms na hierdie aarde, tot en
met die voleinding, met Sy wederkoms en die finale oordeel.
Aan
die einde van hierdie beskouing kan
jy gerus vir jouself die vraag afvra: Hoeveel
tyd het die mensdom oor om hulle tot God te bekeer?
Uitleg
(a) Hoofstukke 1 tot 3: - (Veral hoofstukke 2 en 3).
Hoofstukke
1 tot 3 handel oor die tydperk vanaf die skryf van die boek Openbaring
(nagenoeg 96 n.C. )
tot en met die wederkoms van Christus en die duisendjarige vrederyk. In hierdie
hoofstukke word die geskiedenis van die Kerk van Jesus, die heidense Romeinse
Ryk, die tydperk van Roomse Katolieke oorheersing die Koninkryk van Christus,
sedert die 1e eeu n.C. beskryf, met die klem op die Kerk van Jesus, soos
verteenwoordig deur die sewe gemeentes van Klein Asië, voorgestel.
(b) Hoofstukke 4 tot 11: - (Veral hoofstukke 6 tot 11).
Hoofstukke
4-11 handel weereens met die tydperk sedert die ontstaan van die boek
Openbaring tot en met die wederkoms van Jesus, maar hierdie keer met die klem
op die oorheersing van die Rooms Katolieke kerk en die rol van die Pous, as
hoof van die Katolieke kerk.
(c) Hoofstukke 12 tot 22:
Hoofstukke
12-22 handel ook met die Eerste Koms van Christus tot en met Sy wederkoms, maar
in hierdie hoofstukke val die klem op die tydperk van die Rooms Katolieke
oorheersing deur die Pouse en die Koninkryk van Christus.
Die
boek van Openbaring handel dus oor ‘n periode van nagenoeg 2,000 jaar se
kerkgeskiedenis, wat geskryf is lank voordat die geskiedenis plaasgevind het!
Op die oog af wil dit voorkom of daar ʼn sekere ernstige
teenstrydighede in die boek voorkom, soos byvoorbeeld tussen Op. 2: 10 en Op.
3: 8. In Op. 2: 10 sê Jesus dat die duiwel party van die gemeentelede in die
tronk sal gooi en dat hulle “tien” dae baie swaar sal kry, terwyl Hy in Op. 3:
8 sê dat Hy die deur voor hulle oopgesluit het en dat niemand dit weer sal
toesluit nie.
Ons moet egter nie Openbaring in die eksakte skryfstyl probeer
lees en verstaan nie. Openbaring is die figuratiewe “voorstelling”
(openbaring), wat Jesus self aan ons gee met die doel om die betekenis, verloop
en uiteindelike gevolg van Sy kerk, (die geloof in Jesus Christus) te verstaan
en te begryp. Vir elke gelowige behoort die boek Openbaring, sy/haar
persoonlike “statuut” (rede vir geloof in God) te wees. In Op. 22: 6 sê die
engel vir Johannes: “Die Here God, wat sy Gees aan die profete gee, het Sy
engel gestuur om vir Sy dienaars te wys wat binnekort moet gebeur.”
Naas die boek Maleagi, (Mal. 3: 10) is Openbaring die enigste boek
in die Bybel waaraan daar ʼn direkte belofte gekoppel is vir elkeen wat die boek
lees en die woorde daarvan ter harte neem.
In Op. 1: 3 staan daar: “Geseënd is die een wat die woorde van hierdie
profesie lees, en die mens wat dit hoor en wat ter harte neem wat daarin
geskrywe staan, want die eindtyd is naby.”
Dit wil voorkom of daar by die apostel ʼn dringendheid bestaan, dat
almal die boek Openbaring moet lees en moet glo wat daarin staan, voordat dit
te laat is.
Die
Sewe Gemeentes van Klein Asië
Openbaring 22: 6 “Die Here
God, wat sy Gees aan die profete gee, het sy engel gestuur om vir sy dienaars
te wys wat binnekort moet gebeur.”
Dit was op die eiland Patmos waar
Johannes, as banneling, sy profetiese visioen gehad en opgeteken het in die
boek Openbaring.
In die tweede en derde hoofstukke van Openbaring, beskryf die
apostel Johannes, Jesus se boodskappe aan die sewe gemeentes (stede) van Klein
Asië (tans Turkye).
In Openbaring verteenwoordig
die sewe gemeentes (metafories) die Kerk van Jesus wêreldwyd.
Hierdie stede was op die hoof pos- en handelsroete van Klein Asië
geleë, en het ook as stilhouplekke op die roete gedien.
In die rekord van Openbaring 2 en 3, spreek Christus hierdie gemeentes
aan in presies dieselfde geografiese volgorde soos wat hulle op die
handelsroete geleë was. (Sien ook kaart Pg. 328, Afr. Bybel)
Die boodskappe aan die sewe gemeentes in Klein Asië verteenwoordig
sewe verskillende tydperke in die geskiedenis van die Kerk van Jesus, en lê die
grondslag vir die samestelling van die res van die boek Openbaring.
Die Sewe
Boodskappe
1. Boodskap aan Efese:
Op. 2: 2-5 (2) “Ek
weet alles wat julle doen. Ek ken julle onvermoeide arbeid en julle volharding.
Julle kan nie
slegte mense verdra nie. Julle het ondersoek ingestel na die mense wat voorgee
dat hulle apostels is, en dit nie is nie, en gevind dat hulle leuenaars is. (3)
Verder volhard julle ook; julle het baie vir my Naam verduur, en julle
het nie moeg geword nie. (4) Maar Ek het dit teen julle: julle het
My nie meer so lief soos in die begin nie. (5) Bekeer julle en doen
weer wat julle in die begin gedoen het.”
2. Boodskap aan Smirna:
Op. 2: 9-10 (9) “Ek
ken julle verdrukking en armoede, en tog is julle ryk. (10) Moenie bang wees vir wat julle alles gaan ly
nie. Kyk, die duiwel gaan party van julle in die tronk laat gooi sodat julle in
beproewing sal kom, en julle sal tien dae lank baie swaar kry. Bly getrou tot
die dood toe, en Ek sal julle die lewe as kroon gee.”
3. Boodskap aan Pérgamus:
Op. 2: 13-16 (13) “Ek
ken die plek waar julle bly, daar waar die troon van Satan is. Tog bly julle
aan my Naam getrou…. “ (14) Maar
ek het ʼn paar dinge teen julle.” … (16) Bekeer julle nou, anders kom
Ek gou na julle toe en sal Ek daardie mense bestry met die swaard van my mond.”
4. Boodskap aan Thiatíre:
Op. 2: 19-26 (19) “ Ek weet alles wat julle doen. Ek ken
julle liefde, geloof, diensvaardigheid en volharding en Ek weet dat julle nou
ook meer doen as tevore.” (26) Aan elkeen wat die oorwinning behaal
en tot die einde toe volhou om te doen wat Ek wil hê sal Ek mag en gesag oor
die nasies gee.”
5. Boodskap aan Sardis : Op. 3: 1-5
(1) “Ek weet alles wat julle doen. Ek weet dat julle die naam
het dat julle lewe, en tog is julle dood. (3) Dink daaraan hoe julle
die evangelie ontvang en daarna geluister het. (5) Elkeen wat die
oorwinning behaal, sal sulke wit klere dra. Ek sal nooit sy naam uit die boek
van die lewe uithaal nie, en Ek sal voor my Vader en voor Sy engele verklaar
dat hy aan My behoort.”
6. Boodskap aan Filadelfía: Op. 3: 8- 12
(8) “Ek weet alles wat
julle doen. Ek weet dat julle min krag het, en tog het julle aan My boodskap
vasgehou en My nie verloën nie. (11) “Ek kom gou. Hou vas wat julle het, sodat niemand
julle kroon wegvat nie.”
7. Boodskap aan Laodicéa:
Op. 3: 15- 20 (15) “Ek
weet alles wat julle doen. Ek weet dat julle nie koud is nie, en ook nie warm
nie. (16) Maar nou, omdat julle lou is, nie warm nie en ook nie koud
nie, gaan ek julle uit My mond uitspoeg. (20) Kyk, Ek staan by die
deur en Ek klop. As iemand My stem hoor en die deur oopmaak, sal Ek by hom
ingaan en saam met hom die feesmaal hou, en hy saam met My.”
Efese
Die Efese tydperk verteenwoordig die Kerk van Jesus ná Sy
kruisiging tot en met nagenoeg 135 n.C. toe die tweede Joodse opstand teen Rome
totaal verpletter is. Jesus se boodskap
aan Sy kerk in die Efese tydperk, is:
Die kerk het Jesus nie meer so lief gehad as aan die begin nie en dat
die kerk (die Christene) moet terugkeer na die tyd soos aan die begin toe hulle
die Evangelie entoesiasties verkondig het. Diegene wat in hierdie moeilike tyd
getrou gebly het, is deur die Romeinse Katolieke kerk geklassifiseer as
“Nasareners” (Sien Hand. 24:5) en “Ebioniete” (arm mense).
Smirna
Jesus se tweede boodskap is gerig aan die kerk in Smirna. In
hierdie boodskap spreek Jesus twee aspekte van die kerk aan. Die een aspek was
hulle vermoë om te onderskei tussen die voortsetting van die ware Kerk van God
en die organisasie wat in werklikheid die opkomende Sinagoge van Satan was.
Die ander aspek was hulle gewilligheid om vervolging en selfs die dood te
verduur om aan God getrou te bly. Fisies gesproke was die Christene van hierdie
era baie arm en was hulle wreed vervolg. In God se oë het diegene wat in dié
verskriklike tyd getrou gebly het, beskik oor ’n geestelike rykdom van groot
waarde, en hulle sal uiteindelik die kroon van die lewe ontvang.
Pérgamus
Die derde tydperk van die Kerk
van Jesus, verwys na die tydperk 303-313 n.C.
toe Diocletianus, Keiser van Rome, die ergste vervolging van die Jode en
Judaïsme geloods het. Die Jode word uitgedryf tot in Klein-Asië en alhoewel
hulle op hierdie stadium reeds honderde kilometers van hulle oorspronklike
tuiste of gemeentes verwyderd was, behou hulle steeds die benamings van “die
kerk van Efese” en die “kerk van Macedonië”.
In hierdie tyd ontstaan daar die gebruik van die woord “Paulitane”, wat
die Joodse geloof aandui. Die Paulitane word gekarakteriseer deur die Kerk in
Pergamus (Op. 2:12-17). Die woord Pergamus beteken “versterk” of “vesting” en
die Kerklidmate van hierdie era was bekend dat hulle in afgesonderde,
bergagtige gebiede gewoon het. In Openbaring 2:13 sê Christus dat die Pergamus
Kerk woon waar Satan se troon is. Pergamum
was ’n middelpunt van die antieke Babiloniese verborgenheid godsdiens. In 133
v.C. toe Attalus III, die laaste “godkoning” van Pergamum sterf, bemaak hy in
sy testament sy koninkryk en sy titel, Pontifex Maximus (“Opperste Brugbouer”
tussen mens en God) aan die Romeine. Die Pergamus Kerk – die Paulitane – het
geografies na daardie selfde gebied verskuif toe Keiser Konstantyn, Sondag
onderhouding op die Romeinse Ryk afgedwing het.
Die boodskap aan Sardis verwys na die tydperk gedurende die laat
Middeleeue toe die Waldensiese groepe (vertakking van die Paulitane) toegelaat
het dat Romeins Katolieke priesters hulle kinders doop [besprinkel], en ’n
gewilligheid begin toon het om aan die Katolieke aanbidding-seremonies deel te
neem. Wetende dat sodanige seremonies nutteloos was vir hulle saligheid, het
baie gevoel dat ’n uiterlike kompromis met Rome, verdere vervolging sou verhoed
en hulle toegelaat sou word om hulle eie geloof (Judaïsme) in die geheim en
privaatheid van hulle huise te beoefen. Jesus verwys ook in Op. 2: 20- 24. In
die oë van God was hulle optrede gelyk aan geestelike hoereerdery en hul
gebruik van die Katolieke nagmaal was “om afgod offers te eet”. In Op. 2: 25 sê
Jesus: “… hou net vas wat julle het, totdat Ek kom.”
Filadelfia
Toe algehele afvalligheid die meeste van die oorblywende Waldense
teen die einde van die 1500’s ingesluk het, het God egter ’n getroue groep
bewaar wat aan die Kerk van Jesus getrou gebly het. Jesus se boodskap aan die
gemeente van Filadelfia verwys na hierdie tydperk in die geskiedenis toe klein
groepies Waldense in die Karpate, ʼn bergreeks in Middel- en Oos-Europa, oorleef
het. In werklikheid het ’n getroue groep in afsondering in daardie gebiede bly
bestaan tot in die moderne tyd.
Laodicéa
Toe die 17de eeu aanbreek, is die volgende tydperk in die
geskiedenis van die Kerk van Jesus, ingelyf. Oorblyfsels van die Duitse
Waldense, partykeer die Lollarde genoem, het reeds in die 14de en 15de eeu tot
in Holland en
Engeland deurgedring en in die finale dekades van die 16de eeu kom die Kerk
openlik na vore in Duitsland en Engeland.
Na die beëindiging van Wêreld Oorlog II, bevind die Kerk van Jesus
homself weer by ʼn kruispad. Wêreldwyd saai Satan verwarring en ontmoediging.
Weens maatskaplike verbrokkeling en agteruitgang, morele verval en
losbandigheid, ekonomiese ineenstortings en persoonlike verarming, voel baie
Christene seergemaak en kwaad, of oorweldig deur al die hedendaagse probleme en
sorge van hierdie lewe. Sekeres word deur vals leraars mislei en verval in
verskillende dwaalleringe. Andere raak so louwarm van gesindheid dat hulle
bloot uit gewoonte of hoop op ʼn beter toekoms, nog aan die Woord van God
vashou.
In Matt. 24: 10-14 staan daar: (10) “In daardie tyd sal
baie mense van die geloof afvallig word, en hulle sal mekaar verraai en mekaar
haat. (11) Daar sal baie vals profete kom, en hulle sal baie mense
mislei. (12) Omdat die minagting van die wet van God sal toeneem,
sal die liefde by baie verkoel. (13) Maar wie tot die einde volhard, sal gered
word. (14) En hierdie evangelie van die koninkryk sal in die hele
wêreld verkondig word, sodat al die nasies die getuienis kan hoor. Eers dan sal die einde kom.”
Lou-warm is nie vir God
aanvaarbaar nie!
Die
Sewe Seëls
Eerste
Seël (Openbaring 6:1-2):
Die Wit Perd, 31 v.C. tot 180 na Christus: Rome as Oorwinnaar.
Vers 1-2: (1) “En Ek het gesien toe die Lam die eerste
van die sewe seëls oopmaak; en ek het een van die vier lewende wesens hoor sê,
soos die knal van ‘n donderslag: Gaan uit! (2) En ek het gesien:
daar was ‘n wit perd. Sy ruiter het ‘n pyl en boog gehad. ʼn Oorwinnaarskroon is
aan hom gegee, en hy het as oorwinnaar uitgegaan om nog verder te oorwin. en
aan hom is ‘n kroon gegee, en hy het uitgegaan as ‘n oorwinnaar en om te
oorwin.”
Die
eerste perd was “wit”. Die ruiter het ‘n pyl en boog in sy hand en ‘n
oorwinnaarskroon word aan hom gegee, dit is ‘n lourierkrans soos aan ‘n
oorwinnaar en hy het uitgegaan as ‘n oorwinnaar en om te oorwin.
Die
Romeinse generaals en keisers van hierdie tydperk het altyd op wit perde gery
en in hulle oorwinnings parades altyd wit lap wat soos ʼn serp gelyk het en ‘n
lourierkrans gedra. Gedurende hierdie tyd het die Roomse Ryk se invloed
uitgebrei totdat dit die hele bekende wêreld van destyds beslaan het, selfs tot
sovêr as die Britse Eilande in die Noorde.
Die
laaste van hierdie Romeinse Keisers, Diocletian, het een van sy generaals,
Konstantyn gestuur om oor Brittanje te regeer. Hy het daar met ‘n dame uit die
Britse adelstand getrou, haar naam was Helena en
sy was uit die graafskap van York
afkomstig. Hulle het ‘n seun gehad en hom ook Konstantyn genoem, dit is hy wat
later Konstantyn die Grote genoem is.
Die
pyl en boog in vers 2 van Openb. 6 versinnebeeld die omvang van die Roomse
besetting wat tot so ver as Engeland gestrek het. Die uitbreiding van die
Romeinse Ryk was enorm en tereg is daar na die Romeinse Keiser verwys as die
een wat “uitgegaan het as ‘n oorwinnaar
en om te oorwin”.
Tweede
seël (Openbaring 6:3-4):
Die Rooi Perd en Ruiter met die groot swaard.
185 tot 284 na Christus.
Verse 3-4: (3) Toe Hy
die tweede seël oopmaak, het ek die tweede lewende wese hoor sê: Gaan uit! (4) Daar het ʼn ander perd, ʼn
vuurrooi, uitgegaan. Aan sy ruiter is opdrag gegee om die vrede van die aarde
af weg te neem, sodat die mense mekaar sal uitmoor. ʼn Groot sward is aan hom
gegee.”
Die
verandering in kleur van die wit perd na die van ‘n rooie, versinnebeeld die
einde van vrede in die Romeinse Ryk en die oorloë wat sou kom; rooi, die kleur
van bloed. Vers 4: Hulle sou mekaar doodmaak, wat burgeroorlog sou beteken. Die
“groot swaard” was in daardie tyd gebruik in handgemeen gevegte, wat op sy
beurt daarop dui dat dit nou nie meer oorlog op ‘n lang afstand is nie (pyl en
boog), maar oorlog op die tuisfront. Die handhawing van wet en orde het nou
oorgegaan tot heerskappy van die swaard.
Gedurende
die periode 185 tot 284 n.C.
was daar nie minder as 32 Keisers en 27 aanspraakmakers op die Keiserlike
troon. Hierdie tydperk, wat gevolg het op die tyd van vrede en uitbreiding van
die Romeinse Ryk, was gekenmerk deur onderlinge stryd, burgeroorlog en
bloedvergieting.
Derde
seël (Openbaring 6:5-6):
Die Swart Perd en sy Ruiter met ‘n skaal in sy
hand; 200 tot 250 na Christus.
Verse 5-6: (5) Toe Hy
die derde seël oopmaak, het ek die derde lewende wese hoor sê: Gaan uit! Ek het
gesien: daar was ʼn swart perd. Sy ruiter het ʼn skaal in sy hand gehad. (6)
Toe het ek iets soos ʼn stem by die vier lewende wesens hoor sê: ‘Net een
skeppie koring vir ʼn dagloon en net drie skeppies gars vir ʼn dagloon. Maar
moenie die olyfolie en die wyn bederf nie.”
Die swart
perd versinnebeeld die tydperk van depressie en somberheid. Die skaal beteken
belastings. Al die oorloë en binnelandse stryd het die Ryk in groot geldelike
moeilikheid gedompel. Die skaal was op die Romeinse muntstukke van daardie tyd
afgebeeld, en dit was die kenteken van die ontvanger van belastings.
Waar
daar geen geld beskikbaar was nie, was die belasting in die vorm van goedere
ingevorder, en dan op die skaal afgeweeg. Hierdie invorderaars word gewaarsku
om nie oneerlik te wees met die afweeg van die olie en die wyn nie.
Historici
is dit eens dat dié grootste oorsaak van die agteruitgang en uiteindelike val
van die Romeinse Ryk, oormatige belasting was. Dit het tot depressie gelei en
die verarming van die boere gemeenskap wat die ruggraat van die eens trotse
Romeinse Ryk was.
Vierde
seël (Openbaring 6:7-8):
Die Vaal Perd
met die dood as sy Ruiter en die doderyk as sy Lyfwag; 250 tot 300 na Christus.
Vers 7-8: (7) Toe Hy die
vierde seël oopgemaak het ek die stem van die vierde lewende wese hoor sê: Gaan
uit! (8) Ek het gesien: daar was ʼn vaal perd. Sy ruiter
se naam was Die Dood, en die doderyk het agter hom aangegaan. Aan hulle is mag
oor ʼn kwart van die aarde gegee om die mense dood te maak met die swaard en met
hongersnood en met pes en deur die wilde diere van die aarde.”
Die
“doderyk” in Openb. 6: 8 is vertaal uit die Grieks “hades”. Die ruiter, die
dood, is sy verteenwoordiger en al die dooies die gevolg van sy werk gedurende
hierdie tydperk.
Die
vaal perd versinnebeeld dood en verval en stel die naderende ineenstorting en
verbrokkeling van die Romeinse Ryk voor. Die dood het letterlik tienduisende
Romeinse burgers as slagoffers geëis deur oorloë, peste en wilde diere. Peste
(plae) het sonder onderbreking in elke provinsie, stad en amper elke familie in
die Romeinse Ryk, gewoed. Daar was tye waarin daar tot 5,000 mense per dag in Rome gesterf het.
Namate
die bevolking uitgedun geraak het, het die wilde diere toegeneem en sodoende
die laaste gedeelte van vers 8 letterlik vervul deurdat sommige Romeine deur
hierdie wilde diere doodgemaak is.
Vyfde
seël (Openbaring 6:9-11):
Heidense Rome
martel die Christene; 303 tot 313 na Christus.
Verse 9-11: (9) Toe die Lam die vyfde seël oopgemaak,
het ek onder die altaar die siele gesien van die mense wat doodgemaak is omdat
hulle aan die woord van God en aan die getuienis van Jesus vasgehou het. (10) Hulle het hard geroep: ‘Hoe lank nog, heilige
en getroue Heerser? Wanneer voltrek U die oordeel en wreek U ons dood op die
bewoners van die aarde. (11) Aan elkeen van hulle is daar lang wit
klere gegee, en daar is vir hulle gesê om nog ʼn klein rukkie te wag, totdat
hulle mede dienaars, hulle medegelowiges, wat net soos hulle ook doodgemaak
gaan word, almal daar is.”
Daar
is nie meer perde nie wat beteken dat die eenheid van die Romeinse Ryk tot niet
is. Van nou af is die Ryk verdeel onder verskeie van die generaals met Diocletian
aan die hoof. Die vyfde seël is die voorstelling van die tydperk in die
geskiedenis toe die vervolging van die Christene deur die Romeine ʼn hoogtepunt
bereik het.
Dit
was die laaste tien jaar waarin Diocletian, Maximian en Galerius saamgespan het
om hulle sukses te vier oor die algehele vernietiging van die “Christelike
sekte”. Die boodskap aan die gemeente van Smirna (Open. 2:8-11) gaan oor
hierdie selfde tydperk. Liewer as om aan heidense plegtighede deel te neem, het
menigtes die dood en openbare marteling verkies.
Baie
Christene het ook in die Katakombes onder Rome
geskuil. Hierdie lang, kronkelende onderaardse gange was omtrent 8 tot 10 voet
hoog en het vir kilometers onder die Stad van Rome gestrek. Daarin het duisende
van die Christene gelewe, gesterwe en is ook daarin begrawe.
Selfs
kinders het in daardie dae terwille van hulle geloof gesterf. Die aandoenlike
verhaal van Cyril, die seuns-martelaar, is een van baie. Hy het in die tyd
geleef toe Valerian, Keiser van Rome was, nagenoeg 300 jaar na Christus. Dit is
nie bekend hoe Cyril die eerste keer van ons Here Jesus Christus gehoor het
nie. Hy het heidense ouers gehad wat hom uit hulle huis uitgejaag het omdat hy
nie die heidense gode wou aanbid nie. Al was hy maar net ‘n seun van ongeveer
13 of 14 jaar oud, het hy nie geweifel nie, maar trou gebly tot op die einde:
Hy was gevange geneem en voor die Romeinse Regbank gestel. Sy hande was
vasgebind, maar hy het sonder vrees voor die regter gestaan, terwyl daar vir
hom gesê is dat hy sou sterf indien hy vir Christus nie prysgee nie. Hy het
geantwoord: “Ek is nie bang om te sterf nie, want die dood sal my net na ‘n
beter lewe voer. As julle my doodmaak sal ek na my huis in die hemel gaan, na
die heerlike stad”. So het hierdie
jeugdige martelaar dan sy jong lewe neergelê en is hy saam met duisende
ander tereggestel.
In vers 9 lees ons: “sien ek onder die altaar die siele van
die wat gedood is …” Dit is duidelik dat
hierdie Christene nie maar net gesterf het nie, maar dat hulle ʼn marteldood
gesterf het. Die Romeine het die Christene gehaat omdat dié hulle daarop gewys
het dat die heidense gode vals gode was, en dat Jesus die Christus,
spoedig, die komende Koning sou wees.
Die
verwysing na “onder die altaar” verwys heel moontlik na die Ou Testamentiese
voorskrifte dat die priester die bloed van die offer-dier (bul) moet verf aan
die horings van die altaar, wat in die tent van samekoms was. Hy moes dan die
orige bloed van die bul uitgiet aan die onderkant van die brandofferaltaar wat
by die ingang van die tent van samekoms was. Die martelare “onder die altaar”,
was in dieselfde posisie as waar die bloed van die offerdiere uitgegiet was,
aangesien hulle marteldood ‘n offerande van liefde, geloof en trou aan God was.
In vers 11 staan daar “….daar is vir hulle gesê om nog ʼn klein
rukkie te wag, totdat hulle mede dienaars, hulle medegelowiges, wat net soos
hulle ook doodgemaak gaan word, almal daar is.” Hiermee gee Christus duidelik
te kenne dat daar nog ʼn lang tyd van vervolging, voorlê.
Selfs
in die huidige tyd word daar daagliks nog steeds duisende Christene terwille
van hulle geloof vervolg.
Die
sesde seël (Openbaring 6:12-17):
Verse12-17: (12) En ek
het gesien toe die Lam die sesde seël oopmaak: daar het ʼn groot aardbewing
gekom. Die son het swart geword soos rouklere, en die maan het heeltemal soos
bloed geword. (13) Die sterre
aan die hemel het op die aarde geval soos die navye van ʼn vyeboom afval as dit
deur ʼn sterk wind geruk word. (14) Die hemel self het verdwyn soos ʼn
boekrol wat opgerol word, en al die berge en eilande is uit hulle plekke
geskud. (15) Die konings van die aarde, die hoofamptenare
en die opperbevelhebbers, en die rykes en die magtiges, ja, al die mense, slawe
en vryes, het in die grotte en onder die kranse van die berge weggekruip. (16)
Hulle het vir die berge en die kranse gesê: ‘Val op ons en bedek ons vir
die oë van Hom wat op die troon sit, en vir die toorn van die Lam. (17) Die
groot dag waarop Hulle die oordeel sal voltrek, het aangebreek, en wie sal
staande kan
bly?”
Vers 12-13: Die “aardbewing” versinnebeeld ‘n “politieke” aardbewing terwyl
die “son, maan en sterre” die “politieke
hemel” waarna in die vorige twee verse verwys is, versinnebeeld. Die berge en eilande versinnebeeld die
koninkryke.
Vers 15-16: Die Christen-martelare het natuurlik die Woord in die krag van die
Heilige Gees verkondig en magtig voor die heidene getuig en hulle ernstig
gewaarsku teen die toorn van God wat aan die kom was. Deur hulle getuienis het
die heidene geweet van die “dag van afrekening” wat sou kom, tensy hulle tot
inkeer kom.
Toe
hulle “politieke hemele”, wat vir hulle so veilig en ewigdurend gelyk het,
begin verbrokkel en ineenstort, het die Romeine egter die waarskuwings onthou
wat die Christene aan hulle gegee het.
Die
ineenstorting van die Romeinse “politieke hemele”, soos wat Johannes dit
persoonlik sien gebeur het, het begin toe die Romeinse Keiser, Diocletian,
tesame met ander heersers wat hy in sy Ryk aangestel het, die Christene
verskriklik vervolg en daarmee gespog het dat hy selfs die Naam van Christus
sou uitwis.
Die
bevolking van Italië, wat swaar gebuk gegaan het onder sy wanbestuur en
wreedheid, het Konstantyn II wat toe die keiser van die Oostelike helfte van
die Romeinse Ryk in 306 A.D. geword het, gesmeek om hulle te kom bevry. Hy het
aan hulle versoek voldoen.
Daar
word vertel dat terwyl Konstantyn die Groote op pad was om die Christene te
gaan bevry, hy ‘n wonderlike droom gehad het. Hy het gedroom hy sien die eerste
twee letters van Christus in Grieks, X (Chi) en R (Rho) en bokant hulle was die
woorde geskryf: “In Hoc Vinces”, wat beteken: “Hiermee sal jy oorwin”. Hy het
dadelik die teken van die Kruis op sy vaandels laat borduur, en op al die
skilde van sy manskappe.
Konstantyn
het in die beroemde slag van die “Brug van Milvian”, in die jaar 312 n.C. die leër van Diocletian verslaan en in 313 n.C. die Edik van Milaan
uitgevaardig, waarin ʼn sekere mate van vryheid van geloof aan die Christene
toegeken is.
Na die
edik van Milaan is die vervolging en marteling van die Christene vereers beëindig.
In die
jaar 476 A.D. het die hele Romeinse Ryk verbrokkel. Hierdie ineenstorting het
in die jaar 395 A.D. begin toe die Romeinse Ryk in twee dele verdeel is wat
teen mekaar gewerk het; die Westelike helfte het onder Honorius gestaan en die
Oostelike helfte onder Arcadius.
Met
die beëindiging van die “sesde seël” en die “Konstantyn-aardbewing” het die
Romeinse Ryk nog nie finaal van die toneel verdwyn nie. Hierdie finale
verdwyning vind eers plaas in die tydperk van die “sewende seël” (Open. 8 en
verder)
Die sewende seël (Openbaring 8: 1-5):
En toe
Hy die sewende seël oopgemaak het, kom daar stilte in die hemel, omtrent ‘n
halfuur lank.
Verse
1 tot 6, is ʼn inleiding tot die sewe trompette van die sewende seël wat op die
punt staan om oopgemaak te word.
In
hierdie verse lees ons van ‘n voorlopige gesig wat aan Johannes die
grondoorsake openbaar van die sewe oordele wat nou op die punt staan om
losgelaat te word. In die Ou Testamentiese tyd het die hoëpriester daagliks ‘n
vuurpan vanaf die koperaltaar van offerande in die voorhof van die tempel
geneem en dit in die Heiligdom ingedra. Daar was ook ʼn wierookbak met spesiaal
voorbereide wierook wat voor die voorhangsel gestaan het.
Terwyl
die geur van die wierook opgestyg en deurgedring het deur die voorhangsel tot
in die Allerheiligste, het die biddende Israeliete in stille aanbidding
buitekant gewag vir die priester om uit die tempel uit te kom om hulle te
seen. In Luk. 1: 9 lees ons dat Sagaria:
“…. volgens die priesterlike gebruik deur die lot aangewys om in die tempel van
die Here in te gaan en die wierook op die altar te brand. (10) Terwyl
die wierookoffer gebring is, was die hele volksmenigte buite besig om te bid.”
Die
bedoeling van vers 3 is dat die engel die gebede van die heiliges by die
reukwerk van die wierookoffer moet voeg, sodat die gebede as ‘n lieflike geur
voor God moet opstyg.
Vers
4, word hierdie bedoeling herhaal as dit sê dat, net soos die geur van die
wierook uit die hand van die hoëpriester opstyg, so moet dit die gebede indra
in die teenwoordigheid van God. Dit openbaar dus die doel van die reukwerk,
naamlik om die gebede van die volk deur die andersins ontoeganklike voorhangsel
tot in die teenwoordigheid van God te dra, om sodoende sy seën te ontvang.
Vervolgens
lees ons in vers 5 dat die engel hierdie selfde wierookbak geneem en met vuur
van die altaar volgemaak het dit op die aarde uitgegooi het. Daar het donderslae,
dreunings, weerligstrale en ʼn aardbewing gekom. Hierdie tekens, donderslae
ens., versinnebeeld die “storms” wat op die punt gestaan het om oor die
Romeinse Ryk los te bars.
Hierdie
selfde wierook en vuur van die Heilige Gees wat die aanbidding van die getroue
gelowiges aanneemlik gemaak en hulle geseën het, het ook die vloek en oordele
van God op die valse aanbidders laat kom.
Die
sewe trompette
Die eerste vier trompette openbaar aan ons in breë trekke die oordele van God op die
Romeinse
Ryk.
Die laaste drie trompette openbaar aan ons baie strawwer oordele wat oor die
afvallige Christendom sal kom.
Eerste Trompet: Openbaring 8:7: “ʼn Derde van die aarde is verbrand, ʼn derde van
die bome is verbrand, en al die groen gras is verbrand.” Hierdie gebeurtenis dui op die Gote onder aanvoering Alaric wat vanuit die
Noordooste op die Romeinse Ryk toegesak het in die jare 400-410 n.C.
Tweede Trompet: Openbaring 8:8-9: “ Iets soos ʼn groot vuurspuwende berg is in die
see gegooi. ʼn Derde van die see het bloed geword, ʼn derde van alles wat in die
see lewe, het doodgegaan, en ʼn derde van die skepe het vergaan.” In 425-470 val
die vandale onder die aanvoering van Genseric die Romeinse Ryk vanaf die see
binne.
Derde Trompet: Openbaring 8:10-11: “ʼn Groot ster wat soos ʼn fakkel brand, het van
die hemel afgeval. Hy het op ʼn derde van die riviere en op die waterbronne
geval. Die ster se naam is Bitterels. ʼn Derde van die water het bitter geword,
en baie mense het van die water doodgegaan omdat dit besmet was.” In 451 n.C. val die Hunne Die
Romeins Ryk vanaf die Donau Rivier binne
Vierde Trompet: Openbaring 8:12: “ ʼn Derde van die son en ʼn derde van die maan en
ʼn derde van die sterre is getref, sodat ʼn derde van hulle donker geword het. ʼn
Derde deel van die dag het nie lig gehad nie, en die nag ook nie.”
In 476
n.C. dien die Herulie, onder aanvoering van
Odoacer, Rome
die finale slag toe, en die eens trotse Romeinse Ryk stort totaal in duie.
Vyfde Trompet: Openbaring 9:1-11 beskryf die ster wat op die aarde geval het, en
ʼn skag na die onder aardse dieptes gemaak het. Uit hierdie skag het daar rook
gekom wat die son verduister het en uit die rook het daar sprinkane gekom wat
die mense wat nie die seël van God op hulle voorkoppe gehad het nie, vyf maande
lank gepynig het.
In
vers 12 staan daar: “Die eerste “Wee” is verby. Kyk daar kom nog twee hierna.”
In die
jare 612-762 n.C.
het die Arabiere (Sarasene) die Midde-Ooste, Noord-Afrika en Spanje vir 150
jaar lank geplunder en verwoes.
Sesde Trompet: Openbaring 9:13-21 beskryf hoe die vier engele, wat gereed gehou
was vir hierdie dag, losgelaat is om ʼn derde van die mensdom dood te maak. Dié
wat nie deur die engele doodgemaak is nie, het hulle steeds nie bekeer nie, en
aangehou om moord, towery, onsedelikheid en diefstal te pleeg.
In
1453 n.C. het
die Turke Konstantinopel ingeneem nadat hulle eers die Midde-Ooste en
Oos-Europa, tot sovêr as Oostenryk, geplunder en verwoes het.
Sewende Trompet: Openbaring 11:15-19: “ (15) Daar was stemme in die hemel wat hard
uitgeroep het: “Die koningskap oor die wêreld behoort aan ons Here en Sy
gesalfde, en Hy sal as koning heers tot in alle ewigheid.” en verder in vers 18: “Die eindtyd het
aangebreek: die dooies word geoordeel; aan U dienaars, die profete, en aan die
gelowiges, dié wat U vrees, klein en groot, word hulle loon gegee; en dié wat
die aarde vernietig, word vernietig. (19) Toe het God se tempel, wat
in die hemel is, oopgegaan, en Sy verbondsark wat in Sy tempel is, het sigbaar
geword.”
Die
sewende trompet verteenwoordig die tydperk waarin ons vandag leef, tot en met
die wederkoms van Christus.
Die
Klein Boekie
Hoekom
Johannes nou juis na ʼn klein boekie verwys, is nie duidelik nie. Sekere teoloë
beweer dat Johannes die “Groot Boek” gesien het, en dat die Bybel klein
daarteenoor vertoon.
Tot
met die tyd van die Hervorming, was die meeste mense ongeletterd en vir hulle
was die Bybel, wat tot op daardie stadium hoofsaaklik net in Hebreeus, Grieks
en Latyn vertaal was, letterlik ʼn geslote boek.
Na die
ontstaan van die drukkuns en die behoefte aan ʼn eie talige Bybel wat al groter
geword het, is die Bybel sedert die tyd van die Hervorming, reeds in 2000 tale
vertaal en in meer as 98% van alle lande ter wêreld versprei.
Die
Vrou en die Draak
Openbaring
12:1-18.
Die beeldspraak oor die geskiedenis van die
“vrou en die draak” in Openbaring 12, is sekerlik van die mooiste prosa in die
hele boek Openbaring.
Die boek wat Johannes in die regterhand gesien
het van Hom wat op die troon sit en met sewe seëls verseël was, is vandag, 2000
jaar na die openbaring aan Johannes, bykans volledig deur die geskiedenis self
geopen. Al wat nou oorbly is die finale vervulling van die profesie, die
wederkoms van ons Here Jesus Christus en die finale oordeel.
Die res van Openbaring (hoofstukke 12 tot 22)
handel hoofsaaklik met die hooffigure in die openbaring, wat alreeds aan ons
bekend is: die
Here Jesus Christus, Saligmaker van die wêreld, Verlosser van Israel, en die
komende Koning; Satan die Teenstander, wie vir Christus opponeer en wat probeer
om Israel te vernietig en die kerk en die Bybel uit te roei. Die Draak, die
Slang en die Dier, is Satan, wat dikwels die gedaante van nasies en stelsels
aanneem wat vyandig staan teenoor Christus en sy kerk en sy volk. Daar is ook
twee vroue. Die een die kerk van God, en die ander een “Babilon” die hoer wat
Satan se vennoot en hulp in sy stryd teen God is.
Die Sewe Persoonlikhede van Op. 12
(1)
Die Vrou: Israel
- Openbaring 12:1-2:
1 (1)
Toe het daar ʼn groot teken in die hemel verskyn: daar was ʼn vrou met die
son as kleed om haar, die maan onder haar voete, en op haar kop ʼn kroon van
twaalf sterre. (2) Sy was swanger en het geskree van pyn, want die
geboorte pyne was daar
Selfs
in die Ou Testament is Israel
as ʼn vrou voorgestel. Jesaja 54:4-6: “ (4) Moenie bang wees nie, jy
sal nie weer in die skande kom nie, moenie so verleë daar staan nie, jy sal nie
weer verneder word nie. Jy sal die skande uit jou jong dae vergeet en nie meer
dink hoe jy verneder is toe jy ʼn weduwee was nie. (5) Hy wat jou
gemaak het, is jou man, sy Naam is die Here die Almagtige. Die Heilige van
Israel is jou Verlosser; Hy word die God van die hele wêreld genoem. (6) Jy
is ʼn verstote en bitter bedroefde vrou, maar die Here roep jou terug, want hoe kan ʼn man sy eie vrou
vergeet? sê jou God.”
Herodes
het gedurende hierdie tydperk die Here Jesus probeer vermoor toe Hy nog ‘n
klein kindjie was. Hierdie selfde Heidense Romeinse Ryk het gedurende die
bittere vervolging van die pasgebore Christelike Kerk probeer om die Liggaam
van Christus (die kerk) te vernietig.
Die
“kind” wat op die punt gestaan het om gebore te word, versinnebeeld vir ons die
Kerk van Jesus Christus dwarsdeur die eeue. Hierdie draad loop dwarsdeur die
geskiedenis van hierdie sataniese poging om deur sy aardse instrumente die
Christelike getuienis hier op aarde te vernietig.
(2)
Satan - Openbaring 12:3-4
3 “ (3)
Daar het ook ʼn ander teken in die hemel verskyn: daar was ‘n
groot vuurrooi draak met sewe koppe en tien horings, en op sy koppe sewe daar
sewe heersers krone. (4) Sy stert het ʼn derde van die sterre van die
hemel saamgesleep en hulle op die aarde gegooi. Die draak het voor die vrou
gestaan wat op die punt was om ʼn kind te kry. Hy wou haar kind verslind sodra sy
hom in die wêreld bring.”
Die
“tien horings” van die draak stel die tien koninkryke voor waarin die Romeinse
Ryk later verdeel is. Die “sewe koppe” verteenwoordig die sewe heuwels waarop Rome gebou is. Die “sewe
krone” dui die sewe verskillende regeringsvorms aan wat agtereenvolgens oor die
Romeinse Ryk geheers het.
In die
jaar 63 v.C. het die Romeine die nabye ooste, insluitende Palestina (dit wil sê
die Oostelike “derde” van die Romeinse “aarde”) ingeneem en die heersers
vervang met Romeine. Dit het die voorspelling vervul dat “die derde van die
sterre van die hemel op die aarde gegooi is”: net soos vantevore beteken die
“hemel” hier die politieke hemel. Op hierdie wyse het Satan probeer om deur
middle van die Romeinse Keisers die Here Jesus Christus en sy kerk dood te
maak, deur aanvanklik Rome se aangestelde maghebbers (goewerneurs) te gebruik
soos bv. Herodes en Pontius Pilatus.
(3)
Die Kind: Christus en sy Kerk -
Openbaring 12:5
5” (5)
Sy het ʼn kind in die
wêreld gebring, ʼn seun, bestem om al die nasies met ʼn yster septer te regeer.
Haar kind is egter weggeruk na God en na Sy troon toe… “
Die
kind waarna hier verwys word is natuurlik Jesus.
Die
Vlug van die Vrou - Openbaring 12-6:
6 “ (6)
… en die vrou het na die woestyn toe gevlug waar God vir haar ʼn plek
gereed gemaak het, sodat die mense haar daar twaalf honderd en sestig dae lank
kon versorg.”
Alreeds
so lank gelede as die jaar 1042 v.C. het God aan Dawid belowe, toe hy nog in
Palestina was, dat Hy vir hom ‘n ander plek vir Israel sou gee waar sy veilig
sou wees teen die aanslae van die bose. 2 Samuel 7:10: 10 (10) Ek
het ʼn woonplek aan My volk Israel
gegee en hom gevestig, sodat hy sonder vrees in sy plek kan woon. Slegte mense sal hom nie meer
verdruk soos voorheen… “ Dieselfde belofte aan Israel vind ons ook in Hos. 2 vanaf
vers 13 tot 22.
(4)
Die Aartsengel - Openbaring 12:7-9:
7 “ (7)
Daar het toe oorlog gekom in die hemel: Migael en sy engele moes oorlog
voer teen die draak. Die draak en sy engele het oorlog gevoer, (8) maar hulle is verslaan. In die hemel was daar
geen spoor meer van hulle te vind nie, (9) want die groot draak, die
slang van ouds, wat die duiwel en die Satan genoem word en wat die hele wêreld
verlei, is uit die hemel uitgegooi. Hy is op die aarde gegooi en sy engele saam
met hom.” en dan vers 12: “… Maar vir julle, land en see, wag daar ellende
omdat die duiwel na julle tot gekom het met groot woede en met die wete dat hy
min tyd het.”
Die
Apostel Paulus skryf in: Efesiërs 6:12: “Ons stryd is nie teen vlees en bloed
nie maar teen die bose magte van hierdie sondige wêreld, teen die bose geeste
in die lug.” Satan is die god van
hierdie wêreldstelsel en beheer die verskillende nasies deur middel van hierdie
“owerhede” en “magte” (Luk. 4:5-6).
Die
duiwel en sy engele kon nie daarin slaag om die “vrou” (Israel ) te
verhoed om die bestemde plek te bereik nie. Hulle het die oorlog in die hemel
verloor en is toe op die aarde neergewerp; die Romeinse aarde van daardie tyd.
In plaas daarvan om nog langer in besit van die Keisers te wees, het Satan in
die Pouse ingevaar en nóg wreedaardiger geword.
(5)
Die Draak Vervolg die Vrou - Openbaring 12:13-16:
13 “ (13)
Toe die draak sien dat hy op die aarde gegooi is, het hy die vrou
agtervolg wat die seun in die wêreld gebring het. (14) Maar aan die
vrou is twee groot arendsvlerke gegee, sodat sy na die woestyn, na haar plek
toe, kon vlieg. Daar word sy die hele vasgestelde tyd, weg van die slang af,
versorg. (15) Die slang het toe ʼn stroom water soos ʼn rivier uit sy
bek agter die vrou aan uitgespoeg, sodat sy deur die stroom meegesleur kon
word, (16) maar die aarde het die vrou te hulp gekom. Dit het
oopgegaan en die stroom opgesluk wat die draak uit sy bek gespoeg het.”
Die
invalle van die sogenaamde “barbare” van die geskiedenis, wat die mag van
die
Romeinse Ryk uiteindelik vernietig het, kon Israel nie vernietig nie.
Die
Draak voer Oorlog teen die Ander Nakomelinge van die Vrou Openbaring 12:17:
“ (17)
Die draak was woedend oor die vrou en hy het weggegaan om oorlog te maak
teen haar ander nakomelinge wat die gebooie van God nakom en
aan
die getuienis vashou wat Jesus gelewer het.”
In
hierdie gedeelte van Openbaring word daar heel waarskynlik verwys na die tyd
van die reformasie toe die draak nie daarin kon slaag om die “vrou” in die
Westerse wêreld te vernietig nie. Hy het toe omgedraai en al sy woede uitgehaal
op haar ander nakomelinge wat op die vasteland van Europa agtergebly het. In
die suide van Frankryk en in Noord-Italië is hele dorpies vernietig en mans,
vrouens en kinders wreed om die lewe gebring terwille van hulle geloof in Jesus
Christus.
Die
Franse Hugenote wat na Suid Afrika gevlug het, was die gevolg van die wraak van
die draak op hulle, omdat hulle die gebooie van God bewaar en die getuienis van
Jesus Christus gehou het. Die afgryslike inkwisisie, toe marteling selfs as
metode goedgekeur was om inligting te bekom, is ʼn verdere aanduiding dat die
draak selfs die Roomse kerk gebruik het om sy woede op die nakomelinge van die
vrou uit te haal.
(6 en 7) Die dier uit die see en die
dier uit die aarde - Openbaring Hoofstukke 13 tot 20
In
Openbaring 13 lees ons van die dier wat uit die see (6) en die dier wat uit
die aarde opgestaan het (7),
en wat hulle gesag van die draak ontvang het. Die slegte nuus is dat ons vandag
in die tyd van die “dier” leef. Die vervolging van die Jode tydens Wêreldoorlog
II, toe hulle nie toegelaat was om hulle besighede te bedryf nie en kentekens
moes dra waaraan hulle uitgeken kon word; die opkoms van die geldmag wat vandag
besig is om die westerse wêreld in ʼn greep van “geld aanbidding” vas te vang en
politieke leiers wat nie skroom om die naam van Christus vir hulle eie
politieke motiewe te misbruik nie, is duidelike tekens van die verskriklike
dinge waarvan daar in Op. 13 gepraat word.
Die
goeie nuus is egter dat Jesaja reeds in die Ou Testamentiese tyd van hierdie
dinge geweet het en kon sê: “U het wonders gedoen; dinge wat U lankal besluit
het, het U volgens plan uitgevoer. Op hierdie berg sal Hy die doek verwyder,
die doek wat oor al die volke gegooi was, waarmee al die nasies toegemaak was.
Hier sal die Here God die dood vir ewig vernietig, en die trane op almal se
gesigte afvee. Oor die hele aarde sal Hy die smaad verwyder wat Sy volk
aangedoen is. Die Here het dit gesê.” (Jesaja 25 : 1 en 7-8)
In
hoofstukke 14 en 15 word die oorwinning van die gelowiges oor die ongelowiges;
die oorwinning van goed oor kwaad; die oorwinning van die lig oor die
duisternis, beskryf. Soos Israel van ouds, sal die Here ons weer na
die beloofde land in Sy koninkryk van die hemel, lei. In Op 15: 5 staan daar:
“Hierna het ek gesien: die tempel in die hemel, die woonplek van God, is
oopgemaak… “
God is
vandag nog besig om Sy volk te lei soos wat Hy hulle gedurende die uittog uit
Egipte gelei het. God voorsien vandag nog in ons daaglikse behoeftes. Die
vuurkolom snags, en die wolkkolom bedags is nog steeds teenwoordig; Ons sien
dit net nie altyd raak nie!
Soos die res van die Nuwe Testament is die
boek Openbaring onlosmakend verbind aan die Ou Testament! Net soos God die volk Israel uit Egipte, die plek van slawerny,
gelei het na die beloofde land Kanaän, net so lei God Sy kerk (ons) deur Jesus
Christus uit hiérdie wêreld van slawerny, na die beloofde land in die Nuwe
aarde en Nuwe hemel.
Hoofstukke
16 tot 18 beskryf hoe Babilon, die “sedelose vrou”, die “politieke en
ekonomiese magte van hierdie wêreld tot ʼn val sal kom, en hoe dat Jesus, in
hoofstuk 19, soos ʼn “ruiter op ʼn wit perd” sal kom om die Satan te oorwin.
(Hfst. 20)
Daarna
breek die “nuwe tyd” aan. Die nuwe hemel en die nuwe aarde, waar daar niks meer
sal wees wat deur God vervloek is nie, word aan ons openbaar. (Hfst. 21 en 22)
In
Johannes 8: 56 sê Jesus: “Abraham, julle voorvader, het hom daaroor verheug dat
hy die dag van my koms sou sien, en hy het dit gesien en was bly.”
Openbaring
is nie die geheimsinnige geslote boek wat so baie mense dit wil voorgee om te
wees nie. Jesus het alreeds vir ons die volledige geskiedenis en verloop van
die “eindtyd”, (die tydperk vanaf Jesus se koms na hierdie aarde tot en met Sy
wederkoms) die geboortepyne van die “nuwe tyd”, (die aanbreek van die heerlike
hiernamaals) openbaar. (lees weer Matt. 24: 8)
Op.
22: 14 “Geseënd is dié wat hulle klere was sodat hulle reg kan
hê op die boom van die lewe en deur die poorte in die stad kan ingaan.”
Die paradys waarin Adam en Eva geleef het,
en wat vir die mens ontoeganklik geword het deur die sondeval, word weer vir
die mens toeganklik!
Openbaring is die enigste boek in die Nuwe
Testament waaraan daar ʼn direkte belofte gekoppel is: “Geseënd is die een wat
die woorde van hierdie profesie lees, en die mens wat dit hoor en wat ter harte
neem wat daarin geskrywe staan, want die eindtyd is naby.” (Op. 1: 3)
Jy sál seën ontvang.
No comments:
Post a Comment